Ciąża od A do Z – B jak Basen

Zapraszam serdecznie na cykl Ciąża od A do Z

Wszystkie wpisy znajdziesz po tagu AZciaza

Basen w ciąży, czy to bezpieczne?

Tak! Istnieje jednak pewna grupa przeciwskazań jeśli jesteś w niej to powinnaś swoje plany skonsultować z osobą prowadzącą ciąże. Przeciwskazaniami są:

  • występuje krwawienie z dróg rodnych
  • odpływanie płynu owodniowego
  • infekcja pochwy i sromu, świąd
  • cukrzyca
  • nadciśnienie tętnicze
  • cholestaza

Aktywności na każdy trymestr.
Na początku ciąży zaleca się tak zwany aktywny wypoczynek, czyli pływanie i lekkie ćwiczenia w wodzie, wraz z postępem ciaży traktuj basen jako relaksujące ćwieczenia.

Co z ryzykiem infekcji?
Często mamy boją się ryzyka infkecji, dawno temu kiedy stan pływalni był raczej wątpliwy rzeczywiście było się czego obawiać. Specjaliści za to radzą by jeśli wybierasz wodę, żeby to był basen, bardzo trudno sprawdzić stan bakteriologiczny jeziora czy rzeki. A zimna woda może spowodować szok termiczny, który jest grożny zarówno dla Ciebie i dziecka (chyba, że jesteś wprawionym Morsem 😉 )
Tak naprawdę żródłem infkecji wcale nie jest woda na pływalni a prysznic, toalety.

Dlaczego warto:

  • woda łagodzi bóle mięśni i kręgosłupa
  • jest to najodpowiedniejszy sposób aktywności w ciąży bo praktycznie nie urazowy
  • pomaga na rwę kulszową i żylaki
  • redukuje napięcie i stres
  • pomaga zmniejszać obrzęki
  • pomaga utrzymać właściwą masę ciała

Jacuzzi/baseny termalne:
Wysoka temperatura źle wpływa na łożysko więc przebywanie w takim basnie jest odradzane mamom w ciąży. Jacuzzi pod kątem bakteriologicznym jest sporym zagrożeiem w ciąży, więc lepiej z niego zrezygnować.

Wskazówka:
Zawsze pamietaj o klapkach, nie siadaj na desce sedesowej oraz bezpośrednio gołym ciałem na ławeczkach w przebieralni. Zapytaj prowadzącego ciąże o specjalne probiotyki, które mołabyś stosować profilaktycznie przed pójściem na basen. Nie wskazane jest stosowanie tamponów aby zmniejszyć infekcje.

Uwaga!
Jeśli nie masz przeciwskazań a Twój maluch jest ułożony pośladkowo, warto spróbować udać się na basen, sama przekonasz się jaką robi to różnicę dla dziecka i jak łatwo się przemieszcza gdy jesteś zanurzona. 

Ruszyła sprzedaż mojego eBooka „Żywienie w ciąży”

Projekt bez tytułu

Znajdziesz w nim:

 Informacje jak radzić sobie z porannymi mdłościami

Obszerną więdzę na temat tego czego potrzebujesz Ty i Twoje dziecko do prawidłowego wzrastania

Listy produktów zakazanych w ciąży.

Bogatą listę produktów, które zawierają najważniejsze składniki odżywcze polecane w ciąży.

i wiele więcej

 Cena  Ebooka to £5,90

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s